הגומל לחייבים טובות • ניצולי הלינץ' מוקירים את המארח הערבי

    צבי הורביץ 3 Comment on הגומל לחייבים טובות • ניצולי הלינץ' מוקירים את המארח הערבי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבת לא קלה עברה על חמשת בחורי הישיבה, שניצלו בחמישי האחרון מלינץ' בדרכם לעיר האבות חברון. אחרי ההתאוששות, אומדן הנזקים, ועיכול החוויה הבלתי נעימה, מתפנים הבחורים להודות לתושב שהיה לנקודת אור ברגעים הקשים, אירח אותם בביתו, ובכך הציל, ככל הנראה, את חייהם.

    שרולי, אחד מנוסעי הרכב, תלמיד ישיבת מיר אמר בשיחה בשיחה לאתר 'קול חי': באותו הרגע שהיינו בביתו של הערבי שחילץ אותנו, חשבנו רק איך לצאת מגוב האריות, אחרי שנרגענו קצת מהטראומה, התחלנו לשחזר את הנס הגדול, את הרגע הזה שערבי מחברון שכל הילדות שלו גדל על ערכים, של להרוג יהודים גם במחיר של התאבדות, ובאותו הרגע בגד בערכים שלו, במשפחה שלו, בחברים שלו, ובכל תושבי הכפר, והלך להציל חמישה יהודים אני כבר ראיתי את המוות בעיניים, מול מאה מחבלים עם אבנים ורצח בעיניים, הוא הסתכן וחילץ אותנו"

    "החלטנו לקיים מפגש הוקרה, למציל הערבי פאיז אבו חמדיה, יחד עם ארגוני ההצלה זק״א משטרה וצה״ל, במפגש נודה לו על הצלחת חיינו, נעניק לו תעודת הוקרה, ופרס כספי שיבין את ערך הצלת חיים, ויעביר מסר לכל העם הפלסטיני, שפלסטיני שניתקל בלינץ' של מחבלים ביהודים, שיאזרו אומץ ולא יפחדו לחלץ את היהודים".

    בחור הישיבה הזדהה עם תחושותיו של הערבי ביום שאחרי: "אולי קשה לאבו חמדיה ביום שאחרי, הוא יוצא מהבית וכנראה כולם מביטים עליו כבוגד, הוא רוצה להגיע למכולת וכולם יתנכלו לו, בכזה שעה, אנחנו האנשים שהוא הציל חייבים לעזור לו לעבור את התקופה הקשה. פנינו לארגונים ולוועד היישוב הפלסטיני בחברון, בכדי שנוכל לאתר את אבו חמדיה, ולתקשר איתו, לחזק אותו ולעודד אותו, בשעה הקשה".

    ל'קול חי' נודע כי מסיבת הודיה רשמית מתארגנת בשיתוף פעולה של ארגוני ההצלה ובתיאום עם רשויות הצבא.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יש בן אדם גם בג'ונגל

    2. 2

      יפה מאד. ואין מזרזין אלא למזורזין, להכפיל ולשלש את תוכניותיהם להכרת הטוב.